Archiwum sierpień 2009


sie 29 2009 Co zrobic z paragonem fiskalnym dla klienta?...

Ja wpinam do segregatora. Z tego, co się orientuję, masz obowiązek dać klientowi paragon, ale nie masz chyba obowiązku dopilnować, aby go od Ciebie wziął. Jeśli ktoś mnie poprosi o paragon, to mu go wyślę, bo wszystkie mam zachowane. Nikt jeszcze mnie nie poprosił o to.

Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Jeśli nie wysyłasz paragonów, musisz je zachować. Inaczej nie będziesz miał możliwości zwrócić klientowi pieniędzy w przypadku rezygnacji lub przyjąć towaru na gwarancji.

Jak ktoś wie lepiej, to niech mnie poprawi.

ecommerce : :
sie 19 2009 Proszę o wnikliwą analizę zgrzewarki.erydian.com...

A propos kolorów, z puntku widzenia użytkownika a nie osoby, która dobrze zna temat oddziaływania na kolory.

Mnie osobiście kolory tej strony bardzo przypadły do gustu. A to dlatego, że cała strona przypomina mi maszynę, która jest na zdjęciu. Na zdjęciu maszyna pakuje chyba jakieś deski - ma to odzwierciedlenie w "brudnej" kolorystyce strony. Tak samo z pomarańczowymi elementami maszyny i strony.

Projekt dobrze komponuje się ze zdjeciem. Pytanie czy zdjęcie jest dobre. Moje prywatne zdanie: jest bardzo dobre. Pokazuje maszynę.

Wrażenia po obejrzeniu strony przez laika w temacie zgrzewarek: firma SCANpack to grupa inżynierów, którzy bardzo dobrze znają się na temacie zgrzewarek. Gdyby strona była w bezpiecznych kolorach (np. szary i pomarańczowy) miałbym wrażenie, że firma to grupa kolesi w garniturach, którzy sprzedają maszyny i nie koniecznie muszą się na nich znać.

To jest jednostkowa opinia. Myślę jednak, że u wielu strona może robić takie wrażenie - poza osobami, które znają się na kolorach. Z nimi jest tak jak ze mną w przypadku tekstów na stronie ;).

Acha. Ten ciemny kolor na dole jest za ciemny... moim zdaniem.

I zgadzam się z Piotrem Łabuzem - lista adresowa to najważniejsza broń marketingowa w Internecie. Moim zdaniem strona powinna mieć dwa zadania:

- informowanie
- ściąganie danych kontaktowych klientów

Co do logo zgadzam się z alw. Z tego co się orientuję to firma skupia się na pakowaniu a nie skanowaniu. Dlatego też ukrywanie słowa pack może nie być dobrym pomysłem.

ecommerce : :
sie 12 2009 Najlepsze pomysły na wykorzystanie wielokrotnego...

Obsługa posprzedażowa i cross selling

Jednym z najwiekszych kosztów biznesu czesto jest obsługa posprzedażowa klientów. Z drugiej strony jednym z najlepszym sposobów zwiększania zysków, jest cross selling. Obie te funkcje można nawet w 95% procentach zautomatyzować! Potrzebny jest wielokrotny autoresponder.

Większość problemów klientów się powtarza. Odkryto to dawno temu i w ten sposób powstały dokumenty FAQ (Najczęściej zadawane pytania). Sęk w tym, że klienci często nie czytają FAQ lub nie mogą go znaleźć na stronie www.

Dlatego najlepszym (piszę z doświadczenia) sposobem na obsługę posprzedażową jest po prostu wysłać istotne informacje klientom na e-mail zanim zaczną pytać. Oczywiście informacje te najlepiej podzielić na strawne objętosciowo fragmenty. Nie zaszkodzi jednak podać w każdym takim e-mailu adresu pełnej dokumentacji.

Nie ma też prostszego sposobu na wdrożenie strategii cross sellingu w swoim biznesie, jak przygotować serię listów promocyjno-sprzedażowych i wysyłać je w różnych odstępach czasu klientom.

Czy to działa? TAK. Obsługa posprzedażowa spada do poziomu jednostkowych problemów. Sprzedaż kolejnych produktów i usług dzieje się automatycznie.

Do tego wszystkiego potrzebny jest wielokrotny autoresponder. Wspomniałem już, jak wykorzystać metodę GET do dodawania klientów na listę adresową. Nie powiedziałem jednak jeszcze, że tą samą metodą można usunąć subskrybetna z listy adresowej - np. listy obsługującej zamówienia.

Możesz więc stworzyć 2 konta w FreeBot.pl - potrzebujesz tylko 2 adresów e-mail. W momencie złożenia zamówienia klient będzie dodawany do listy nr 1 - obsługa zamówień. W momencie opłacenia zamówienia klient będzie dodawany do listy nr 2 - obsługa posprzedażowa - i usuwany z listy nr 1.

Dokładnie taki system wykorzystuję w swoim e-biznesie.

Usuwanie metodą GET również jest opisane w panelu FreeBot.pl.

Jeśli sprzedajesz drogie produkty niewielke liczbie klientów, możesz po prostu dodawać klientów do jednej listy i usuwać z drugiej ręcznie w panelu.

Na koniec

Możesz zastosować każdą z opisanych opcji dowolną liczbę razy. Jedna osoba może mieć tak dużo kont w FreeBot.pl, jak dużo ma adresów lub aliasów e-mail.

Teraz po prostu zrób to! Zarejestruj na www.FreeBot.pl tylko kont, ile Ci potrzeba.

ecommerce : :
sie 03 2009 Zostalem dzis 2x pozytywnie zaskoczony :)

 

3 wykrzykniki



Tu się zdecydowanie zgodzę z tym, że nie jest to polecane działanie. Sam nigdy bym nie wstawił więcej niż jednego wykrzyknika w materiałach oficjalnych.

Do sklepu: nie jest tragiczny, przynajmniej w miarę przjerzysty. Faktycznie jednak mógłby być graficznie lepszy.

Ale spójrzcie do formularza zamówienia. Po pierwsze tam informacje pomagające wypełnić formularz oraz:

 

Płatność za zamówiony towar - gotówką przy odbiorze. Każde zamówienie potwierdzamy (e-mail) w ciągu 5min.

GWARANTUJEMY PEŁNĄ SATYSFAKCJĘ!

Paczkę wyślemy najpóźniej w 12 godzin (roboczych) od złożenia zamówienia.

Masz możliwość zwrotu towaru do 30 dni od dnia zakupu.



Przez niecałe 3 miesiące miałem okazję zobaczyć, jakie znaczenie mają dokładne, nie pozostawiające wątpliwości opisy w formularzu zamówienia (tutaj jeszcze mogłoby być lepiej). Jak się czegoś nie wytłumaczy, to na pewno znajdą się osoby, które tego nie zgadną - tyczy się to nawet najprostszych rzeczy.

Dygresja: przy błędach podczas logowania do serwisu można skorzystać z przypomnienia hasła. System wysyła login i "przypomnienie hasła". Podczas rejestracji klient musiał wypełnić identycznie dwa pola, opisane jako hasło i powtórzenie hasła oraz trzecie pole "przypomnienie hasła".

I co? I mniej więcej 10-15% wpisywało przypomnienie hasła w formularzu logowania. Dopiero, gdy wyraźnie w liście od systemu napisałem, że NIE jest to hasło, tylko przypomnienie, problemy się skończyły. Teraz czasami muszę ustawić komuś nowe hasło.

Tak, jak sam zauważyłem jest trochę niedoróbek w tym serwisie, nadal jest to jednak bardzo dobrze przygotowana oferta - w kontekście niechlubnych przykładów polskiego e-biznesu. Względem najlepszych przykładów e-commerce dałbym 3 w skali do 5 - czyli przeciętnie.

ecommerce : :